Amerykanie zmęczeni #fakenews, coraz więcej osób pozyskuje informacje na temat COVID z...

Amerykanie zmęczeni #fakenews, coraz więcej osób pozyskuje informacje na temat COVID z recenzowanych czasopism medycznych

92

Czytelnictwo artykułów w czasopismach medycznych w USA wzrosło o 557% porównując okresy od marca do lipca 2019 r.  oraz od marca do lipca 2020 r., mimo że łączna liczba artykułów publikowanych miesięcznie pozostała na stałym poziomie.

Wobec zarzutów o stronniczość mediów społecznościowych i stronniczość polityczną wśród głównych publikacji, naukowcy przeanalizowali wyświetlenia artykułów opublikowanych przez trzy powszechnie poważane anglojęzyczne czasopisma medyczne – JAMA, The New England Journal of Medicine i BMJ.

„Pandemia COVID-19 zwiększyła ogólną liczbę wyświetleń artykułów w głównych czasopismach medycznych w 2020 r. z bezprecedensową liczbą wyświetleń każdego artykułu w publikacjach związanych z COVID-19” – podsumowali naukowcy.  Ich analiza sugeruje jednak, że poszczególne artykuły badawcze pozostające poza tematyką COVID-19 cieszą się podobną uwagą, jak przed pandemią.

Większość Amerykanów uważa, że ​​sytuacja COVID-19 w Ameryce poprawia się,  choć Prezydent USA Joe Biden powiedział dziennikarzom w niedawnym przemówieniu: „To nie jest czas na zmniejszanie naszych wysiłków”.

Wcześniej w tym miesiącu koncern Google powiedział, że przeznaczy 25 milionów euro (29,3 miliona dolarów) na nowo utworzony Europejski Fundusz Mediów i Informacji w celu zwalczania fałszywych wiadomości . Giganci technologiczni napotykają presję regulacyjną w Europie w związku z treściami hostowanymi na ich platformach, zwłaszcza artykułami dotyczącymi pandemii koronawirusa i wyborów prezydenckich w USA w listopadzie ubiegłego roku.

Twitter i Facebook zobowiązali się natomiast do zajęcia bardziej agresywnego stanowiska w sprawie fałszywych wiadomości na swoich stronach, a obie platformy na stałe zawiesiły konta Donalda Trumpa w styczniu ubiegłego roku po tym, jak został oskarżony o podżeganie do zamieszek na Kapitolu.

Wiele serwisów informacyjnych regularnie weryfikuje teraz historie , na przykład te związane ze strzelaniną w salonie masażu w Atlancie w zeszłym miesiącu i nielegalnymi migrantami wjeżdżającymi do Stanów Zjednoczonych wzdłuż południowej granicy, mimo że historie te były szeroko rozpowszechniane w mediach społecznościowych.

Mimo to, młodsi Amerykanie, którzy dorastali w Internecie, niezależnie od swoich skłonności politycznych, są zwykle mniej przytłoczeni historiami, które pojawiają się w ich kanałach informacyjnych na Facebooku i Twitterze i coraz bardziej biegli w wykrywaniu charakterystycznych oznak fałszywych wiadomości.